+ 16°C

Cealaltă Capitală - Totul despre ea

Acasă / Premiu pentru city branding

Premiu pentru city branding

Publicat în: 30 iun.. 2017
Autor: Nicu Neag

Tematica aplicației câștigătoare s-a axat pe modelul de city branding al Municipiului Alba Iulia și impactul acestuia ca și argumente de creștere a vizibilității și atractivității orașului pentru localnici, turiști și investitori.

„O inițiativă de branding focusată pe turismul cultural – de la concept la implementare și impact” este aplicația cu care Municipiul Alba Iulia a participat la una cele mai importante competiții între orașe europene, derulată în cadrul programului de cooperare interregională URBACT.

În competiție cu 219 orașe din 29 de țări

Premiul a fost acordat în cadrul apelului competitiv de bune practici organizat de Secretariatul Programului European URBACT, cu titlul „URBACT Good Practice”. Apelul este primul dintr-o serie de astfel de competiții anuale organizate în Uniunea Europeană până în anul 2020. Interesul pentru concurs a fost unul imens: 219 orașe din 29 de țări, au depus nu mai puțin de 270 de aplicații pentru a fi evaluate. Dintre acestea, doar 97 au fost selectate ca fiind bune practici.Juriul a fost convins că strategia de imagine și promovare a Municipiului Alba Iulia, ca destinație de top pentru turismul cultural, este un exemplu de impact și de urmat.

 

„Acest model implementat cu succes a avut ca și efect poziționarea orașului Alba Iulia pe harta turistică și culturală a Europei, diferențiindu-se astfel de miile de alte orașe bogate în patrimoniu cultural, existente la nivel european care urmăresc același lucru. Trebuie să recunoaștem că și în această zonă e o competiție acerbă. Organizatorii apelului competitiv dar și reprezentanții celorlalte comunități participante au recunoscut astfel nu doar potențialul turistic incontestabil al orașului Alba Iulia ci și modul profesionist în care s-a construit, în jurul vechii cetăți, o nouă identitate, curajoasă, modernă, proaspătă și atractivă pentru turiști dar care generează nu doar vizibilitate ci și crestere economică reală pentru noi” spune Nicolaie Moldovan, city managerul Municipiului Alba Iulia.

foto-aeriana-calin-magda

Imagine aeriană a Cetății Alba Carolina/Sursa foto: Călin Magda

Promovare gratuită pe scară largă

Evaluatorii apelului au apreciat faptul că tema abordată de Municipiul Alba Iulia este foarte relevantă și de actualitate, în contextul în care numeroase orașe europene depun eforturi consistente în vederea promovării patrimoniului lor cultural.“Pentru foarte multă lume, acum câțiva ani, când am pornit această «luptă»,  a brandingului și promovării, acestea erau niște concepte mai mult teoretice. Cu atât mai mult cu cât ideile nu se aplicau în privat ci de către o administrație locală, prima din țară care a avut curajul să facă asta. Dublate de foarte multă muncă, iată că toate aceste- pe atunci – “brizbrizuri de marketing” dau acum roade, iar Europa ne vede altfel și ne recunoaște dintre mulți alții. Nu vreau să pară lipsă de modestie dar pot spune cu tărie că noi ne-am învățat lecția și acum le putem da și altora lecții. Secretariatul Programului European URBACT a confirmat asta”, a declarat Mircea Hava, primarul municipiului.

Aflată printre orașele laureate în cadrul acestui apel, Alba Iulia va beneficia de la URBACT de promovare gratuită, pe scară largă, la nivel european și internațional, astfel încât celelalte orașe europene să poată beneficia de experiența acestora, respectiv de rezultatele testate și validate.

Pionierat în branding de oraș

Alba Iulia este primul oraș din România care are un brand profesionist, un manual de branding și o strategie de marketing.  Logo-ul este format din patru elemente: simbolul Cetăţii, numele oraşului în litere mari, sloganul aflat în partea superioară şi promisiunea turistică în partea de jos, sub numele oraşului.

logo-ro

Manualul de brand este la standarde internaţionale şi conţine informaţii, reguli tipografice, cromatice legate de folosirea blazonului, făcut după formă Cetăţii Albă Carolina, de stea.Cetății îi sunt „dedicate“ un vin, o pită (n.a.pâine) și o prăjitură. 

Prajitura Cetatii (7)

Prăjitura Cetății/Sursa foto: Florin Duțulescu

Alba Iulia este tot primul oraş din România cu un pachet de „bun venit“ pentru turiştii români şi străini. Unul dintre instrumentele de promovare este blogul oficial de turism, care se adresează atât turiştilor care au vizitat Cealaltă Capitală a României, cât şi celor care nu şi-au trecut până acum Alba Iulia pe lista destinaţiilor turistice, chiar şi de weekend. Este gândit, în special, pentru  comunicarea cu tinerii pasionaţi de reţele sociale. Blogul este promovat şi pe pagina de Facebook Municipiul Alba Iulia.  Turiştii străini interesaţi de Alba Iulia au la îndemână aplicația VisitAlbaIulia,  dar şi o pagină de Facebook dedicată, ambele în Limba engleză.

Alba Iulia face pionierat și când vorbim de aplicații din sfera smart. e-alba iulia este aplicația prin care cea mai mare cetate din România, Cetatea Alba Carolina, îți povestește istoria direct pe telefon. Aplicația se descarcă de pe Google Play(pentru telefoanele cu Android) sau de pe App Store (pentru telefoanele cu iOS) și funcționează pe bază de transmițători radio numiți beaconi. Așa că, fii smart! Răsfață-te cu cele mai interesante informații și indicii despre Alba Iulia cu e-alba iulia. #ViziteazaAlbaIulia!

Foto: Logo-ul orașului Alba Iulia pe o prăjitură/Autor:  Cosmin Toma

Nicu Neag

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Viziteaza Alba Iulia