+ 14°C

În ochii altora

Acasă / Prin ochii brand managerului orașului Stockholm

Prin ochii brand managerului orașului Stockholm

Publicat în: 23 sept.. 2016
Autor: Municipiul Alba Iulia

Julian Stubbs, specialist in strategii de branding și brand managerul orasului Stockholm, a vizitat Alba Iulia pentru a participa la un eveniment, in cadrul caruia s-a dezbatut modul in care mijloacele de mass-media sociale pot sustine promovarea oraselor europene.

Expertul a povestit pentru blogul oficial de turism al municipiului, www.viziteazaalbaiulia.ro, ca a fost frapat de Alba Iulia, de indata ce a aflat ca este „leaganul Romaniei moderne (n.a. aici s-a hotarat in 1 decembrie 1918, Unirea Transilvaniei cu Romania).

Ajuns in Alba Iulia, Julian Stubbs a avut ocazia sa cunoasca la fata locului orasul promovat ca Cealalta Capitala a Romaniei.

julian-stubbs-6

 „Am descoperit un oras mic, teritorial vorbind, dar care a avut ambitii mult mai mari si a reusit lucruri peste puterea de asteptare. Pentru mine asta e important. E curajos si cred ca ceea ce ati facut aici e incredibil“, spune Julian Stubbs.

julian-stubbs-4

Cand vine vorba de solutiile de promovare a orasului, strategul international sustine ca la Alba Iulia fundatia este cladita.

julian-stubbs-5

Stubbs face referire la Logou-ul orasului, la Manualul de brand, dar si la instrumentele de promovare. Logo-ul este format din patru elemente: simbolul Cetatii, numele orasului in litere mari, sloganul aflat in partea superioara si promisiunea turistica in partea de jos, sub numele orasului.

 

Alba Iulia este primul oras din Romania ce are un Manual de brand la standarde internationale, ce contine informatii, reguli tipografice, cromatice legate de folosirea blazonului, facut dupa forma Cetatii Alba Carolina, de stea.

Manualul de brand il gasiti aici.

L-am cunoscut pe autorul manualului de branding (n.a. Adrian Docea) aici, la Alba Iulia. Este un exemplu elocvent de oameni pe care orasul ar trebui sa-i atraga. Orasul are nevoie nu de unul, ci de sute de oameni ca el. Si nu doar din domeniul creativ, ci si jurnalisti, avocati, ingineri, oameni care vor sa aleaga Alba Iulia ca mod de viata, sa-si doreasca sa stea intr-un oras mai mic, cu costuri mai mici, dar cu acces la infrastructura, educatie, cultura, retele moderne de comunicatii“, afirma Stubbs.

Alba Iulia se defineste ca „Cealalta Capitala a Romaniei“, slogan inspirat de numele sub care orasul e cunoscut romanilor si anume „capitala de suflet a romanilor“.

„Bine ati venit in cea mai mare Cetate din Romania“ sau „Wellcome to the largest citadel in Romania“ este promisiunea turistica pe care Alba Iulia o propune turistilor romani si straini.

Julian Stubbs apreciaza ca Alba Iulia este un loc special pentru cei interesati de turismul cultural. Expertul ne-a oferit si solutii pentru atragerea turistilor interesati de orase precum Alba Iulia, inzestrate cu un patrimoniu material si imaterial relevant. „Spre exemplu, trebuie accentuat si mai mult ca orasul are radacini latine, ca aici a fost un castru roman (n.a. Apulum), ca aici a stationat o Legiune romana (n.a. Legiunea a XIII-a Gemina), ca aici exista importante urme romane, cum sunt cele valorificate in Muzeul roman „Principia“,  in care ne aflam“.

Secretul, pana la urma, este crearea a ceva diferit, care sa iasa in evidenta, care sa devina interesant. Trebuie sa avem o poveste potrivita, pentru a atrage oameni potriviti“, sustine specialistul in strategii de branding.

julian-stubbs-2

In opinia lui Julian Stubbs se impune „o strategie de comunicare care sa atraga turisti dornici sa ajunga aici, mai mult decat in alte parti ale lumii“.

Prezentarea sustinuta de Julian Stubbs la Alba Iulia poate fi urmarita aici.

 

Informatii despre Julian Stubbs gasiti aici.

Alba Iulia, orasul cu o poveste de peste 2.000 de ani, are o strategie de marketing bine stabilita pana in 2024. Unul dintre instrumentele de promovare este blogul oficial de turism, www.viziteazaalbaiulia.ro, care se adreseaza atat turistilor care au vizitat Cealalta Capitala a Romaniei, cat si celor care nu si-au trecut pana acum Alba Iulia pe lista destinatiilor turistice, chiar si de weekend. Este gandit, in special, pentru  comunicarea cu tinerii pasionati de retele sociale. Blogul este promovat si pe pagina de Facebook Municipiul Alba Iulia.

Turistii straini interesati de Alba Iulia au la indemana pagina https://www.visitalbaiulia.com, dar si pagina de Facebook, https://www.facebook.com/visitalbaiulia/

Editarea unor ghiduri turistice, in Limba romana si Limba engleza, participarea la targuri sau conferinte nationale si internationale de profil, dar si evenimentele organizate intre zidurile Cetatii, sunt alte instrumente folosite de administratia municipiului pentru promovarea orasului.

Foto deschideere articol: Julian Stubbs in timpul prezentarii de la Alba Iulia

Credite foto: Romulus Oprișcan

Nicu Neag

Un comentariu:
    • Atelier de management hotelier la Alba Iulia, susținut de profesorul Horațiu Tudori de la renumita „Ecole Hôtelière de Lausanne“ - Viziteaza Alba Iulia

      […] Prezența profesorului din Elveția la Alba Iulia a fost posibilă prin proiectul „Interactive Cities“, în cadrul căruia Primăria Municipiului Alba Iulia este partener. Proiectul este  finanţat de Uniunea Europeană în cadrul programului european de cooperare interregională URBACT III (2014-2020). Este proiectul prin care Alba Iulia își propune să devină un oraș interactiv și are ca scop promovarea dezvoltării urbane durabile. Mai pe înțelesul tuturor, Alba Iulia se pune la dispoziția românilor și străinilor, turiști sau localnici, cu toate instrumentele necesare pentru a le ușura și amplifica bucuria experienței. Tot prin proiectul menționat, a conferențiat la Alba Iulia și  brand managerul orașului Stokholm, Julian Stubbs. […]

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Viziteaza Alba Iulia