+ 10°C

Agenda ta în Alba Iulia

Acasă / #AlbaIulia100: Soluții de smart tourism

#AlbaIulia100: Soluții de smart tourism

Publicat în: 19 feb.. 2018
Autor: Nicu Neag

Alba Iulia se află din nou pe prima scenă a istoriei contemporane. De această dată, ca oraș pilot în implementarea de soluții inteligente, inclusiv de smart tourism. Altfel spus, tehnologia face casă bună cu istoria în orașul cu cea mai mare cetate din România, Cetatea Alba Carolina.

În cadrul campaniei #AlbaIulia100, derulată de blogul oficial de turism al Municipiului Alba Iulia, www.viziteazaalbaiulia.ro, vă prezentăm și aplicațiile care pot fi deja testate în Alba Iulia, dar și cele aflate în lucru.

Lăsați-vă pașii purtați de aplicația e-albaiulia, dezvoltată în cadrul proiectului pilot „Alba Iulia Smart City“, prin care municipiul are potențialul de a deveni, până la sfârșitul anului 2018, primul oraș inteligent din țară. Aplicația vă ajută să descoperiți orașul cu cea mai mare cetate din România, Cetatea Alba Carolina! Se descarcă gratuit din App Store cât și din Google Play. Pentru a vă răsfăța cu cele mai interesante informații și indicii despre Alba Iulia, trebuie doar să vă activați Bluetooth-ul pe telefon, întrucât aplicația folosește această tehnologie și transmițători radio numiți beacons. În plus, trebuie să vă asigurați că aveți acces la internet. Și aici, avem vești bune. Accesul la internet este gratuit, prin hotspoturile Wi-Fi existente în punctele cheie din Cetatea Alba Carolina. Conținutul mesajelor primite pe telefon diferă în funcție de locul în care vă aflați.

Aplicația Visit Alba Iulia vă ajută în materie de stabilire de obiective sau activități.  Este împărțită în cinci secțiuni: atracții turistice, despre, top 5, vizitează și harta. Trebuie doar să o descărcați de pe Google Play sau App Store.

Orașul și-a completat recent pachetul de „bun venit“ cu un nou instrument de promovare turistică-plăcuțele cu cod QR (Quick Response). Sunt prezentate vizitatorilor români și străini 64 obiective culturale și turistice, din Cetatea Alba Carolina și Orașul de jos. Fiecare este marcat cu câte o plăcuță turistică, amplasată în loc vizibile și la o înălțime care să permită scanarea codului QR cu ajutorul smartphoneului.

Turiştii pot descoperi, din primăvara acestui an, orașul într-un mod interactiv și cu ajutorul aplicației „Questo“, tot în cadrul proiectului „Alba Iulia Smart City“. Prin intermediul aplicației mobile, oraşul va beneficia de tururi digitale de explorare a spațiului urban.

„Reîncarnarea“ virtuală a împăratului Caracalla. Turiștii care vor vizita Muzeul Național al Unirii vor fi întâmpinați, din toamna acestui an, de împăratul roman Marcus Aurelius Antoninus, poreclit Caracalla. Împăratul a vizitat anticul Apulum cel mai probabil în anul 213. d. Hr. Împăratul va fi „reîncarnat“ într-un asistent virtual, care va avea chipul său şi va putea comunica efectiv cu vizitatorii, tot în cadrul proiectului „Alba Iulia Smart City“.

Sursa imaginii: Facebook/Alba Iulia Smart City

Alba Iulia este singurul oraș din România care a primit de la UE peste 50 milioane euro, pentru valorificarea unui reper istoric, Cetatea Alba Carolina, brandul municipiului.

Alba Iulia este primul oraș din România care are un brand profesionist. Logo-ul este format din patru elemente: simbolul Cetății în formă de stea, numele orașului în litere mari, sloganul aflat în partea superioară și promisiunea turistică în partea de jos, sub numele orașului.

Alba Iulia are de câțiva ani un Manualul de branding. Lucrarea este redactată la standarde internaționale și conține informații, reguli tipografice și cromatice legate de folosirea blazonului.

Alba Iulia este primul oraş din România care are un blog oficial de turism, www.viziteazaalbaiulia.ro, promovat și pe pagina de Facebook a Municipiului Alba Iulia, care se adresează atât turiștilor care au vizitat Cealaltă Capitală a României, cât și celor care nu au trecut-o încă pe lista destinațiilor turistice și de week-end. Un blog gândit, în special, pentru  comunicarea cu tinerii pasionați de rețele sociale.

Incontestabilul potențial turistic al orașului, cât și modul profesionist în care s-a construit, în jurul vechii cetăți, o nouă identitate, curajoasă, modernă, proaspătă și atractivă pentru turiști au primit și recunoașterea unor organisme internaționale de specialitate.

Alba Iulia este singurul oraș din SE Europei acceptat, alături de orașe ca Oslo și Varșovia, în  „CityLogo“. Este proiectul de marketing de oraș al Uniunii Europene.

Alba Iulia este un oraș URBACT cu exemplu de bună practică. Municipiul a fost premiat anul trecut pentru city branding.

Urbanact

Credem că v-am stârnit cel puțin curiozitatea. Până alegeți momentul în care să vizitați sau revizitați orașul cu cea mai mare cetate din România, Cetatea Alba Carolina,  vă punem la dispoziție un set de soluții digitale:

Pagina de Facebook Municipiul Alba Iulia

Pagina de Facebook Alba Iulia Smart City

Pagina de Facebook a municipiului în limba engleză, Visit Alba Iulia

Pagina www.visitalbaiulia.com

Contul  de Instagram VisitAlbaIulia

Contul de Twitter VisitAlbaIulia

Pagina oficială a municipiului, www.apulum.ro

Subdomeniul turism.apulum.ro.

Pagina web a proiectului Descoperă patrimoniul cultural din Alba Iulia prin QR COD

Documentarul „Amprente celebre în #AlbaIulia“, un adevărat instrument de marketing cultural,  care spune povestea a 30 de personalități de talie națională și europeană care au scris istorie la Alba Iulia.

Imagine cu reenactorul care l-a întruchipat în documentar pe Mihai Viteazul

Blogul oficial de turism, www.viziteazaalbaiulia.ro.

 Despre campania #AlbaIulia100

Blogul oficial de turism al Municipiului Alba Iulia, www.viziteazaalbaiulia.ro, a lansat campania #AlbaIulia100 , un amplu proiect editorial dedicat marcării unui secol de la Unirea Transilvaniei cu România, act hotărât la Alba Iulia în 1 Decembrie 1918.

Pe parcursul anului 2018, vom prezenta cel puțin 100 de articole care aduc în atenție rolul cheie pe care l-a avut Alba Iulia în „ecuația“ Unirii din 1918, oamenii care au făcut Unirea, evenimentele care vor avea loc în acest an în Orașul Unirii, dar și potențialul său turistic. Proiectul va avea și o componentă video. Este doar una dintre pârghiile prin care cinstim, în anul Centenarului, orașul care i-a făurit României identitatea.

Sinteză realizată de Nicu Neag

 

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Viziteaza Alba Iulia