+ 11°C

Cealaltă Capitală - Totul despre ea

Acasă / Atelier de management hotelier

Atelier de management hotelier

Publicat în: 24 feb.. 2017
Autor: Nicu Neag

Lectorul de la prestigioasa Universitatea din Elveția i-a adus la aceeași masă pe jucătorii din industria hotelieră din Alba Iulia. Horațiu Tudori a venit în fața participanților cu soluții practice la problemele de management hotelier, un domeniul pe care-l stăpânește și îl predă de aproape 20 de ani.

Cu un calendar  al evenimentelor tot mai bogat de la un an la altul, Alba Iulia s-a transformat în ultimii ani  în orașul cu cea mai mare șcenă și cel mai mare décor din România, desfășurate între zidurile celei mai mari Cetăți din România. Fortificația este locul de desfășurare a unui repertoriu cultural unic în peisajul orașelor din România. Festivalul „Dilema Veche“, Festivalul Internațional de Teatru, Festivalul roman Apulum, Alba Iulia Music and Film Festival, Alba Fest sunt doar câteva dintre manifestările care aduc în oraș turiști naționali și internaționali. Evenimentele amintite impulsionează și piața de ospitalitate a orașului. Se deschid localuri noi, atât în zona de cafenele-baruri, cât și în cea a restaurantelor, care se adresează unui public dinamic, dornic să exploreze posibilitățile pe care le oferă Alba Iulia. Tineri întorși din străinătate, cu idei și modele vest-europene, dar și oameni de afaceri au început să parieze pe idei de nișă, contribuind astfel la dezvoltarea industriei locale de ospitalitate. Unele dintre localuri găzduiesc evenimente culturale, altele oferă cadrul ideal pentru întâlnirile de afaceri.

Se înțelege de la sine că la succesul dezvoltării proiectului „Alba Iulia, destinație turistică“ trebuie să-și aducă aportul și jucătorii din industria hotelieră locală. Mă refer, în primul rând,  la „alinierea“ serviciilor oferite de cafenele, baruri, hoteluri, restaurante, pensiuni, firme de catering la standardele existente în zonele care se bucură de aprecierea turiștilor.

În acest context, la inițiativa Primăriei Alba Iulia, a fost organizat în municipiu, în perioada 17-18 februarie, un atelier de management hotelier, susținut de un „guru“ al școlilor hoteliere din Europa, român la origine. Vorbesc de Horațiu Tudori, profesor la renumita „Ecole Hôtelière de Lausanne“ din Elveția. În lumea cunoscătorilor, Universitatea elevețiană este privită ca o „Mecca a hotelierilor“. Timp de două zile, renumitul profesor a vorbit la Alba Iulia despre subiectul pe care îl stăpânește cel mai bine: managementul hotelier. Mai concret de Revenue Management (RM) un nou model de a „gândi” gestiunea unui hotel. Conceput si implementat pentru prima oară acum mai bine de 30 de ani, a reprezentat şi reprezintă o soluţie creativă pentru generaţii de manageri care „au învățat să prevadă cererea la nivel de micro-piaţă şi să reacţioneze rapid la orice schimbare a cererii“, explică profesorul. Altfel spus, să știe cum să transforme incertitudinea din cerere în probabilitate şi probabilitatea în profitabilitate.

Hotelăria, între știință și artă

Atelierul a fost conceput  ca o combinaţie de curs, exerciţii şi discuţii între participanţi, care s-au tradus în interacţiuni frecvente şi participare activă din partea cursanților. Profesorul a venit în fața reprezentanților HoReCa din Alba Iulia cu soluții practice care pot fi puse ușor în aplicare, fără să implice niciun fel de investiție costisitoare. În plus, a prezentat un set de idei, care să-i inspire pe hotelieri când vine vorba de analiza cererii de rezervare, a relației cu clienții și chiar cu furnizorii. Altfel spus, o gamă de metode practice, care pot fi aplicate foarte rapid: cum poți analiza niște cifre, interpreta niște rezultate și cum le poți transforma în decizii de optimizare.

Profesorul a atins teme precum optimizarea gradului de ocupare a unui hotel, consecințele aplicării restricțiilor în primirea rezervărilor hoteliere, optimizarea veniturilor și a profitului. În cadrul atelierului, lectorul de la „Ecole Hôtelière de Lausanne“ s-a folosit chiar de lego pentru a le explica participanților care sunt diferențele între calculele de pe hârtie și cele din realitate când vine vorba de aplicarea restricțiilor la rezervări astfel încât să echilibreze zilele cu cerere maximă cu cele in care nu toate camerele sunt ocupate. Interesante au fost și soluțiile practice la care pot apela hotelierii când nu mai pot onora cererile de rezervare, fără a face rabat de la bunele maniere și ospitalitate. Asta, pentru că un turist care ajunge la recepția unui hotel vrea mai mult decât o saltea și o pernă pe care să-și așeze capul.

La atelierul de la Alba Iulia au participat atât persoane cu experiență în domeniu, dar și tineri care au intrat de curând în „lumea“ hotelăriei, 20, în total.

Despre Prof. Horațiu Tudori

Brașovean la origine, Horațiu Tudori este Senior Lecturer la „Ecole Hôtelière de Lausanne“. Profesorul activează de 19 ani la renumita Universitate din Elveția. Dincolo de munca la catedră, Tudori participă la numeroase conferințe, seminarii, ateliere de specialitate.

Prezența profesorului din Elveția la Alba Iulia a fost posibilă prin proiectul „Interactive Cities“, în cadrul căruia Primăria Municipiului Alba Iulia este partener. Proiectul este  finanţat de Uniunea Europeană în cadrul programului european de cooperare interregională URBACT III (2014-2020). Este proiectul prin care Alba Iulia își propune să devină un oraș interactiv și are ca scop promovarea dezvoltării urbane durabile. Mai pe înțelesul tuturor, Alba Iulia se pune la dispoziția românilor și străinilor, turiști sau localnici, cu toate instrumentele necesare pentru a le ușura și amplifica bucuria experienței. Tot prin proiectul menționat, a conferențiat la Alba Iulia și  brand managerul orașului Stokholm, Julian Stubbs.

Imagine: Profesorul Horațiu Tudori-centrul imaginii, în picioare-în cadrul atelierului de la Alba Iulia.

Nicu Neag

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Viziteaza Alba Iulia