Vizita lui Ben Southall in Alba Iulia va fi sinonimă cu promovarea orașului pe renumitul blog „Best Life in the World“, alături de destinații turistice internaționale de top. Este doar unul dintre canalele online pe care scrie britanicul care este urmărit de oameni din colțurile lumii.
Ben Southall a ajuns celebru, după ce a reușit să câstige competiția pentru ocuparea „celui mai bun job din lume“, organizată în anul 2009 de Oficiul de Turism din Queensland (Australia), în scopul promovării turistice a insulelor din Marea Marea Barieră de Corali. După terminarea contractului, britanicul a rămas la antipozi.
De atunci, călătoreşte în întreaga lume, ca jurnalist de turism, blogger, organizator de expediții neconvenționale.
Prima vizită în România
Ben Southall ajunge în această lună, alături de soția sa, Sophee, la Alba Iulia. Este prima vizită pe care o fac în România. Străinii vor să descopere, în perioada 22 mai - 1 iunie, ce are aparte acest colț de lume, a cărui slogan turistic este „Cealaltă Capitală“ a României.
Câștigătorul „celui mai bun job din lume“ are ocazia să descopere la fața locului zestrea culturală, materială și imaterială adăpostită între zidurile Cetății Alba Carolina, să cutreiere cea mai mare Cetate din România în lung si-n lat, să bată traseele turistice la pas, să admire elementele de arhitectură cu care sunt înzestrate porțile Cetății, să descopere Catedrala Romano-Catolică (n.a.edificiu cu elemente constructive și decorative specifice stilurilor romanic, gotic, renascentist si baroc), să pășească pe urmele Regilor României Mari, Ferdinand și Maria, în Catedrala în care s-au încoronat în 1922.
Omul cu cel mai bun job din lume“ va vizita și fostul Palat Babilon, în care functionează acum Muzeul Național al Unirii și care adăpostește artefacte fascinante; Sala Unirii (n.a. aici s-a hotărât Unirea Transilvaniei cu România în 1918); Muzeul roman „Principia“, în care sunt valorificate urmele Principiei castrului roman de la Apulum (n.a. clădirea Comandamentului Legiunii a XIII –a Gemina).
„Arta cu cei mai mulți adepți rămâne totuși arta culinară“, spune un aforism. Ben Southall și soția sa și-au propus să-i aducă Cetății Alba Carolina o „ofrandă“ dulce: prăjitura Cetății, după o rețetă la care și-au adus contribuția.
Străinii vor să vadă cea mai mare Cetate din România și de la înălțime. Și nu cu ajutorul dronei, ci din motodeltaplan.
Ben Southall vrea să descopere pe pielea lui ce însemna o luptă între daci și romani. Nu știm, încă, ce tabără va alege, dar cu siguranță va participa la spectacolele de reconstituire istorică, puse în scenă de Garda Romană (n.a.trupele de re-enactment ale Muzeului Național al Unirii: Legiunea XIII Gemina, Lupii Apoulonului, Ludus Apulensis și Magna Namesis), în zona Porții a IV-a a Cetății.
Cum se poate face o „punte“ culturală între națiuni? Prin teatru, propune Ben Southall, care vrea să prezinte publicului din Alba Iulia o piesă în colaborare cu grupul Skepsis.
Om al recordurilor de felul lui, Ben și-a propus să atingă unul și la Alba Iulia: să facă nu mai puțin de 100 de tururi ale șanțurilor fortificației pe bicicletă.
Ben va pedala și pe „Transalpina de Mamut“ (n.a una dintre cele mai spectaculoase piste de biciclete din Romania), va ajunge în Parcul Dendrologic (n.a.o minune peisagistică a Transilvaniei) și Parcul de aventură din zona Mamut, colina care străjuiește Alba Iulia la apus.
Aventurierul, după cum se autointitulează, va explora, alături de soția sa, și alte locuri care întregesc Alba Iulia ca destinație turistică: Ghețarul Scărișoara (n.a. al dolilea ghețar ca mărime din România), Rimetea, Cheile Râmețului, Râpa Roșie, Lacul Iezer, Transalpina, Valea Frumoasei, Salina Turda. Străinii vor participa și la degustări de vinuri la Castelul Bethlen-Haller din Cetatea de Baltă, dar și la cramele de la Țelna și Bucerdea Vinoasă.
Ce câștigă Alba Iulia ca notorietate internațională, în urma vizitei lui Ben Southall si a sotiei sale în Alba Iulia? În primul rând, străinii vor face o documentare solidă la fața locului, care să le permită ulterior să promoveze Alba Iulia ca destinație turistică la nivel internațional. Orașul va fi prezentat pe renumitul blog „Best Life in the World“, alături de destinații turistice internaționale de top. Este doar unul dintre canalele online pe care scriu Ben Southall si soția sa. În plus, povești interesante despre Alba Iulia și împrejurimi, însoțite de imagini profesionale vor „popula“ și conturile lui Ben Southall si Sophee Smiles de pe Facebook, Twitter, Instagram, care sunt în atenția internauților din întreaga lume. Ben Southall are și colaborări cu canale Tv, precum Național Geographic, BBC, Travel Channel, NASA, Channel 7 etc.
Câștigătorul „celui mai bun job din lume“ va susține o conferință la Universitatea „1 Decembrie 1918“ din Alba Iulia, dar și ateliere în care va împărtăși din experiența pe care o are în promovarea turistică prin marketing digital.
Prezența lui Ben Southall la Alba Iulia este organizată în cadrul proiectului „Conținut digital generat de utilizatori, Social-Media și instrumente digitale pentru creșterea capacității managementului urban – Orașe interactive (Digital, Social Media and user generated - Content boosting Urban Management – INTERACTIVE CITIES)“, în care Municipiul Alba Iulia are calitatea de partener.
În România, Ben și soția sa vor mai vizita Castelul Bran și Casa Poporului.
Despre campania „The Best Job in The World“
Competiția câștigată în 2009 de Ben Southall avea un scop precis: găsirea celui mai bun administrator al insulei Hamilton, situată în paradisul turistic al Marii Bariere de Corali (Australia).
Premiul pus în joc: 150.000 de dolari australieni (105.000 dolari americani). Nu-i de mirare că în concurs s-au înscris 34.684 persoane. Și fișa postului ocupat de Ben Southall era mai mult decât atractivă: plimbări pe plaje de vis, scufundări, plimbări cu barca, monitorizarea balenelor, hrănirea peștilor exotici, cazare într-o locuință de lux, transport gratuit între insule. În schimb, britanicul a primit responsabilitatea promovării „paradisului“ pe care îl administra: documentarea permanentă și „alimentarea“ unui blog cu conținut cât mai atractiv care să fie preluat de mass-media și social media la scară globală, conținut ilustrat cu fotografii și imagini profesioniste.
Rezultatul experiențelor trăite s-a concretizat într-o colecție impresionantă de articole și imagini. Pe parcursul celor 56 zile de campanie site-ul http://blog.queensland.com/ a avut aproape 7 milioane de vizitatori, peste 45 de milioane de vizualizări de pagină. Și afișările pe Google sunt impresionante. Sintagma „best job in the world island” a avut în jur de 52 de milioane de afișări, din care peste 200.000 articole pe bloguri și în jur de 4.000 de știri în presă.
Campania a avut o acoperire media estimată la o valoare de peste 200 de milioane $, în condițiile unui buget de 1.2 milioane $. Subiectul a fost abordat în reportaje CNN, documentare BBC, articole în reviste prestigioase.
Sursa imaginilor: http://bestlifeintheworld.com