Ideea ceva mai neconventionala de promovare apartine Ioanei Cimpean, o tanara care s-a reintors din Bucuresti in orasul sau natal - Alba Iulia, pentru a face o incercare inedita de a-si promova orasul si superba cetate Alba Carolina fara fonduri europene sau cheltuieli astronomice.
Ioana s-a gandit la un mod simplu, sincer, de la om la om de a promova orasul drag sufletului ei. A strans 1000 de biletele post it, s-a asezat cu ele in Cetate si a indemnat albaiulienii sa scrie cateva mesaje calde de invitatie la Alba. Textele trebuiau sa contina nu mai mult de un rand sau doua in care romanii din intreaga tara sunt chemati sa viziteze acesta capitala - simbol a identitatii nationale.
Initiativa nu a dus lipsa de participanti entuziasti care au lasat mesaje dintre cele mai diverse.
"Va astept sa parasiti Capitala Romaniei pentru a vizita Capitala de suflet a tuturor romanilor, Alba Iulia.", a scris unul dintre participanti.
Mesajele stranse in prima zi a campaniei, 50 la numar, au pastrat aceeasi nota optimista si acelasi ton prietenos. Toate vorbesc despre mandria nationala si importanta acestui oras in filele istoriei neamului.
Ioana Cimpean, initiatoarea proiectului declara ca ar fi multumita daca 5-10% dintre invitatii ar fi onorate. Acest proiect, declara ea, este doar un exercitiu menit sa demonstreze ce se poate face cu fonduri mici si idei neconventionale.
Invitatiile trimise de catre albaiulieni au fost pozate si sunt distribuite pe cele mai importante retele sociale precum Facebook, Instagram sau Twitter, iar initiativa pare deja sa capete amploare.
"Prieteni dragi, va invit la Alba Iulia, intr-o Cetate pe care o vezi, o iubesti si nu o uiti" mai statea scris pe unul din biletele stranse de Ioana Cimpean.