Cealaltă Capitală - Totul despre ea

Acasă / Omul cu „cel mai bun job din lume“, interesat de Alba Iulia

Omul cu „cel mai bun job din lume“, interesat de Alba Iulia

Publicat în: 15 dec.. 2016
Autor: Nicu Neag

Ben Southall a ajuns celebru, dupa a ce a reusit sa castige competitia pentru ocuparea „celui mai bun job din lume“. De atunci, englezul calatoreste in cele mai interesante locuri de pe glob. Pe lista destinatiilor sale se afla si Alba Iulia, Cealalta Capitala a Romaniei.

Competitia castigata de Ben Southall avea un scop precis: gasirea celui mai bun administrator al insulei Hamilton, situata in paradisul turistic al Marii Bariere de Corali (Australia).

Premiul pus in joc: 150.000 de dolari australieni (105.000 dolari americani). Nu-i de mirare ca in concurs s-au inscris 34.684 persoane. Și fisa postului ocupat de Ben Southall era mai mult decat atractiva: plimbari pe plaje de vis, scufundari, plimbari cu barca, monitorizarea balenelor, hranirea pestilor exotici, cazare intr-o locuinta de lux, transport gratuit intre insule.

In schimb, britanicul a primit responsabilitatea promovarii „paradisului“ pe care il administra: documentarea permanenta si „alimentarea“ unui blog cu continut cat mai atractiv care sa fie preluat de mass-media si social media la scara globala, continut ilustrat cu fotografii si imagini profesioniste. Rezultatul experientelor traite s-a concretizat intr-o colecție impresionanta de articole și imagini.

 

„In fiecare zi, a fost o experienta diferita: jet ski, sedere in statiunile de cinci stele, scufundari-si apoi sa scrii despre asta“, asa isi descrie Ben Southall experienta din paradisul australian pentru https://www.bbc.com/news/uk-england-17690978.

Vine sa descopere Cealalta Capitala a Romaniei

Dupa terminarea contractului, a devenit ambasador al agentiei Queensland Tourism si a ramas in Queensland. De atunci, calatoreste in intreaga lume.

In vara anului 2017, Ben Southall va ajunge pentru prima data in Romania. Timp de doua saptamani va fi la Alba Iulia, alaturi de sotia sa, Sophee Smiles. Strainii sunt interesati sa descopere Cetatea Alba Carolina, brandul orasului Alba Iulia, dar si bijuteriile arhitectonice din incinta fortificatiei, sa cunoasca gastronomia, sa afle lucrurile unice ce se pot face in Alba Iulia si imprejurimi si pentru care merita sa vii pana aici. Altfel spus, sa „guste“ din cultura locala.

„Toate drumurile duc la Roma” se spune in Italia. La fel de celebra este si sintagma „Orice roman trebuie sa ajunga macar o data in viata la Alba Iulia”. Altfel spus, Alba Iulia este un oras al emotiilor, un spatiu care nu lasa indiferent vizitatorul, il transpune intr-o poveste. Este povestea unui oras cu o mostenire romana de exceptie (n.a.capitala a Daciei romane), care a cunoscut glorie in perioada medievala (n.a. capitala a Principatului Transilvaniei, capitala in vremea lui Mihai Viteazul), iar in timpurile moderne a devenit „Orasul Unirii“, simbol al  unificarii pentru Romania. Este motivul pentru care Alba Iulia este privita, de aproape o suta de ani, drept capitala simbolica a Romaniei. Sloganul turistic al orasului este „Cealalta Capitala” si face trimitere la momentul 1 Decembrie 1918, cand la Alba Iulia s-a hotarat Unirea Transilvaniei cu Romania.

Alba Iulia este in avangarda si in prezent. Este un oras modern, bine administrat, care puncteaza premiera dupa premiera intr-o multime de domenii:  de la atragere de fonduri europene la marketing de oras, de la transport ecologic la tehnologii smart city. Este primul oras din Romania cu un pachet de „bun venit“ pentru turistii romani si straini. Vorbim de un set complet de unelte de marketing: social media, blog, aplicatii mobile, infokiosk-uri. Turistii straini interesati de Alba Iulia au la indemana https://www.visitalbaiulia.com, dar si https://www.facebook.com/visitalbaiulia/.

Vizita lui Ben Southall si a sotiei sale in Alba Iulia poate fi sinonima cu prezenta municipiului Alba Iulia pe cunoscutul blog „Best Life in the World“, alaturi de destinatii din India, Nepal, Singapore, Thailanda, Africa de Sud, Turcia, Georgia. Este unul dintre canalele online pe care scriu Ben Southall si Sophee Smiles.

ben-southall-cu-cartea

Sursa: Facebook/ Best Life in the World

In plus, imagini profesionale si povesti interesante despre Alba Iulia si imprejurimi ar putea „popula“ si conturile lui Ben Southall si Sophee Southall de pe Facebook, Twitter, Instagram, care sunt in atentia internautilor din intreaga lume. Ben Southall are și colaborari cu canale Tv, precum National Geographic, BBC, Travel Channel, NASA, Channel 7.

Cine este Ben Southall

Britanicul se prezinta ca aventurier, jurnalist de turism, organizator de expeditii, castigator al concursului „The Best Job in The World“ si autor al cartii cu acelasi titlu.

Impactul campaniei  „The Best Job in The World“

Campania a avut o acoperire media estimata la o valoare de peste 200 de milioane $, in conditiile unui buget de 1.2 milioane $. Subiectul a fost abordat in reportaje CNN, documentare BBC, articole in reviste prestigioase, precum Time. Candidatii, 34.684 la numnar au generat 610 ore de continut video. Cele mai apreciate filmulete le puteti viziona aici.

Pe parcursul celor 56 zile de campanie site-ul a avut aproape 7 milioane de vizitatori, peste 45 de milioane de vizualizari de pagina. Și afisarile pe Google sunt impresionante. Sintagma „best job in the world island” a avut in jur de 52 de milioane de afisari, din care peste 200.000 articole pe bloguri si in jur de 4.000 de stiri in presa.

Foto deschidere: Ben Southall, castigatorul concursului „The Best Job in The World“/Sursa: Facebook/ Best Life in the World

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Viziteaza Alba Iulia