Dragos Alexia, bloger cu reputatie in domeniul branding-ului, a postat un articol de exceptie despre Alba Iulia si despre ceea ce face municipiul, unul dintre cele mai puternice city brand-uri din Romania. Pentru a-si realiza articolul, blogerul a lucrat cu albaiulianul Marius Rusu.
Cetatea - cel mai "important ingredient" al campaniei de branding
Dragos Alexa lauda initiativa celor care se ocupa de imaginea orasului de a "propovadui o singura zeita" si anume a-si concentra campania intr-o singura directie, aceea a Cetatii pentru ca aceasta aduna toate criteriile necesare pentru a deveni un brand si a putea fi promovata atat in tara cat si peste hotare: este un obiectiv turistic de exceptie, creaza identitate vizuala unica, este un simbol al orasului, trezeste emotie, este o experienta de intoarcere in trecut, cautata de multi turisti.
Blogerul este un clujean convins ce face o comparatie intre orasul sau de resedinta, Clujul, si Alba Iulia, ajungand la concluzia ca diferenta clara este data de faptul ca Alba Iulia are un simbol clar in Cetatea Alba Carolina pe cand in Cluj s-a incercat de nenumarate ori si nu s-a reusit definirea clara a ceea ce inseamna in esenta orasul.
Alba Iulia reprezinta in opinia lui Dragos Alexa un exemplu clar despre cum un city manager ar trebui sa isi faca treaba. Succesul brandului sta in simplitate si intr-un slogan inspirat, de impact si rezonanta "Cealalta Capitala".
Implicarea privatului in procesul de branding
Alba Iulia de azi a cunoscut un traseu cu care putine alte orase se poate lauda si se prezinta cu o cetate nou reabilitata si cu un potential turistic imens inca nevalorificat in totalitate.
Spre exemplu, o parte importanta a pietrelor de temelie ce au pus baza fundatiei solide pe care se ridica Alba Iulia de astazi a fost initiativa privata a fratilor Sabau care au restaurat in 2006 bastionul Sf Stefan facand posibila deschiderea Traseului celor Trei Fortificatii.
In opinia blogerului, in Alba Iulia nu castiga unicitatea, pentru ca cetati fortificate si schimburi de garzi mai exista in alte orase din tara, ci lucrul bine facut, pentru ca Primaria din municipiu a stiut sa se orienteze in colaborarea cu firme private care s-au dedicat cu adevarat restaurarii si transformarii orasului. De asemenea, Primaria din Alba Iulia a ales sa colaboreze cu specialisti, persoane publice si blogeri pentru promovare.
Este mentionat Adrian Docea, responsabil pentru identitate vizuala a Cetatii si colaborarea cu blogerii Makavelis, Marius Rusu, Liviu Stanciu si George Andone pentru "Comoara din Cetate" - o initiativa de un incredibil succes si impact. Faptul ca Primaria a ales sa lucreze cu specialisti, chiar daca astfel costurile de promovare au ajuns sa fie mai mari, a contribuit la rezultatul final care nu ar fi putut fi de aceeasi calitate daca se incerca economisirea lucrand cu persoane mai putin pricepute sau talentate, dar si mai putin pretentioase ca onorariu.
Evenimentele din Alba Iulia, parte din formula de succes
Dragos Alexa isi continua analiza aratand ca Alba Iulia se distinge fata de restul oraselor cu potential turistic din tara prin numarul de evenimente anuale. Spre deosebire de cele mai multe orase din zona care au aproximativ 3 evenimente pe an, in Alba Iulia se intampla 8:
Pe finalul blogului, Dragos Alexa mentioneaza ca dupa parerea sa Alba Iulia este pe drumul cel bun insa mai are inca de lucrat si de corectat anumite probleme, dintre care cea mai importanta este website-ul oficial al Cetatii unde informatia nu este nici atat de bogata, nici atat de clara cum ar trebui. Acestea sunt insa detalii minore, iar blogerul isi exprima speranta ca vor fi corectate in timp record.