Primul oras din Romania care si-a propus sa devina „inteligent“ pana in 2018 a fost premiat la „Gala Turismului Romanesc“ , la categoria „Primul oraș cu brand turistic. De la restaurarea Cetății Alba Carolina, la Smart City”.
In cadrul evenimentului organizat in capitala au fost premiate cele mai reprezentative locatii si servicii de turism din Romania.
Gala a reunit reprezentanti ai Centrelor de informare turistica, asociatiilor de dezvoltare si promovare turistica, asociatiilor patronale si federatiilor din turism, ai ONG-urilor cu activitate in domeniul turismului. Scopul declarat al evenimentului este promovarea turismului din Romania si stimularea investitorilor din industria de profil. Editia din acest an a Galei fost programata special pe 17 noiembrie, data la care a inceput si Targul de Turism al Romaniei.
Primaria Alba Iulia a fost premiata la categoria „Primul oras cu brand turistic. De la restaurarea Cetății Alba Carolina, la Smart City”.
Alba Iulia este primul oras din Romania care are un brand profesionist, un manual de branding şi o strategie de marketing. Orasul avea deja o strategie de brand, o identitate vizuala coerenta si un plan de marketing inca din 2010, cand nici macar Romania, ca tara nu avea niciunul din aceste instrumente.
Cetatea, tot mai vizibila pe „tortul“ turistic al Europei
Logo-ul este format din patru elemente: simbolul Cetatii, numele orasului in litere mari, sloganul aflat in partea superioara si promisiunea turistica in partea de jos, sub numele orasului.
Manualul de brand este la standarde internationale si contine informatii, reguli tipografice, cromatice legate de folosirea blazonului, facut dupa forma Cetatii Alba Carolina, de stea.
Manualul de brand il gasiti aici.
Alba Iulia, orasul cu o poveste de peste 2.000 de ani, are o strategie de marketing bine stabilita pana in 2024.
Alba Iulia este orasul din Romania care a primit peste 50 mil euro de la UE pentru punerea in valoare a unui reper istoric, Cetatea Alba Carolina, actualul brand al municipiului. Cetatea a cunoscut în ultimii ani transformări spectaculoase, care o fac tot mai vizibilă pe „tortul“ turistic al Europei.
Imagine aeriană a Cetatii/Sursa: Facebook/Muntii Carpati
În paralel cu lucrările de restaurare, cofinanțate din fonduri europene, s-a avut în vedere si valorificarea patrimoniului său cultural de excepție. Cu un calendar al evenimentelor tot mai bogat de la un an la altul, Alba Iulia s-a transformat în orașul cu cea mai mare scenă și cel mai mare décor din România, desfășurate între zidurile celei mai mari Cetăți din România. Fortificația este locul de desfășurare a unui repertoriu cultural unic în peisajul orașelor din România. Este locul în care se organizează expoziții, se proiectează filme, au loc festivaluri de rock, folk, jazz, se aud orchestre celebre.
O plimbare prin Cetate in zilele noastre? Te ajuta sa uiti ca esti in anul 2016 si sa te reintorci in vremurile medievale, perioada in care a fost ridicata.
Comunicam cu turistii romani si straini
Unul dintre instrumentele de promovare este blogul oficial de turism, care se adreseaza atat turistilor care au vizitat Cealalta Capitala a Romaniei, cat si celor care nu si-au trecut pana acum Alba Iulia pe lista destinatiilor turistice, chiar si de weekend. Este gandit, in special, pentru comunicarea cu tinerii pasionati de retele sociale. Blogul este promovat si pe pagina de Facebook Municipiul Alba Iulia.
Turistii straini interesati de Alba Iulia au la indemana pagina http://www.visitalbaiulia.com, dar si pagina de Facebook, https://www.facebook.com/visitalbaiulia/
Alba Iulia este primul oras din Romania inscris in cursa pentru „Smart City“. Municipiul are potențialul de a deveni, pana in 2018, anul Centenarului Romaniei Mari, primul oras inteligent din tara. Evenimentul de lansare a proiectului „Alba Iulia Smart City 2018“ are loc in 2 decembrie 2016, la Universitatea „1 Decembrie 1918“.
Foto deschidere: Reprezentantul Primariei Alba Iulia-centrul imaginii- la „GalaTurismului Romanesc 2016“