Cotidianul Corriere della Serra, una dintre cele mai valoroase publicatii din Italia si o institutie media respectata si recunoscuta la nivel global, a publicat un articol in care lauda transformarea Cetatii Alba Carolina, prezentand-o cu titlul "Alba Iulia, experimentul reusit de marketing turistic". In acest articol este apreciat progresul facut de autoritati care au reusit sa aduca simbolul orasului la gloria de odinioara, dupa 7 ani de renovari.
Cotidianul Corriere della Serra prezinta Alba Iulia intr-o lumina favorabila, rar intalnita in publicatiile din media italiana ce vorbesc despre Romania. Se vorbeste despre Alba Iulia ca despre "Una piccola citta con una grande istoria - Un oras mic cu o istorie mareata" si despre modul in care municipiul a reusit sa se transforme prin atragerea fondurilor europene, peste 150 de milioane de euro.
In articol este prezentata pe scurt istoria Cetatii ce a fost realizata pe baza planurilor arhitectului italian Giovanni Morando Viscoti si se vorbeste inclusiv despre Alba Iulia ca „Cealalta Capitala”. In incheiere, articolul listeaza chiar si optiuni de cazare si distanta fata de cel mai apropiat aeroport. In legatura cu articolul publicat in importantul cotidian italian, primarul Mircea Hava a declarat:
"Alba Iulia a contat in ultimul timp pe publicatii nationale si internationale in eforturile imediate de promovare. Fireste, pe multi i-am abordat, dar la fel de multi au avut initiativa de a arata ca Romania, prin intermediul orasului Alba Iulia, poate insemna altceva. E un motiv de mandrie cand se aminteste despre transformarea Cetatii in cel mai important cotidian din Italia, stiut fiind faptul ca italienii nu sunt usor de impresionat, daca ne gandim la patrimoniul cultural de care dispun. Le multumim celor care gasesc un ragaz sa vorbeasca frumos despre noi."