+ 11°C

Cealaltă Capitală - Totul despre ea

Acasă / Strategii de promovare a orasului Alba Iulia in 2015

Strategii de promovare a orasului Alba Iulia in 2015

Publicat în: 27 feb.. 2015
Autor: Municipiul Alba Iulia

Anul 2015 marcheaza continuarea eforturilor indreptate catre atragerea investitorilor si promovarea turistica a orasului. Municipalitatea isi intensifica eforturile, punand la punct o strategie atractiva pentru investitori, carora li se vor oferi terenuri gratuite pentru investitii mai mari de 1,5 milioane de euro cu posibilitatea de a achizitiona terenul atunci cand investitiile depasesc 5 milioane de euro.

Terenuri gratuite pentru investitori

Primarul Mircea Hava si-a declarat interesul in schimbarea directiei in care municipalitatea isi concentreaza eforturile, de la renovari si o parte de infrastructura, la atragerea investitorilor privati si crearea de locuri de munca.

Strategia de a oferi terenuri gratuite investitorilor dispusi sa deschida puncte de lucru in Alba Iulia nu este o initiativa in premiera, aceasta a debutat in 2007 cand primaria Alba Iulia a pus la dispozitie pentru cei interesati 30 hectare in zona Drambar si aproape 14 hectare in zona Ratu Mare. Aceste terenuri sunt rezervate investitorilor care vin cu peste 1,5 milioane de euro, cu conditia ca acestia sa prezinte informatii legate de activitatea firmei, planurile viitoare pentru investitii si numarul total de locuri de munca care ar fi create prin deschiderea punctului de lucru.

De-a lungul timpului, judetul a reusit sa atraga un numar mare de investitori care au un rol extrem de important in dezvoltarea municipiului din ultimii ani. Un astfel de model este fabrica de condimente Supremia care si-a inceput activitatea pe un teren de 50.000 de metri patrati oferit de primarie si ulterior achizitionat de catre companie.

Printre cei mai mari investitori din Alba Iulia se numara afaceri profitabile ale unor companii cu capital strain: Kronospan, SEWS-R, Savinidue, Bosch, Daimler, Vest Industrial Products, EnerRom.

Firmele care isi desfasoara activitatea in Alba Iulia ajuta orasul sa creasca si printr-un comportament exemplar in ceea ce priveste colectarea de taxe si impozite. In anul 2014, municipiul Alba Iulia s-a aflat in top la nivel national cu un grad de colectare de 102 %.

Asistenta pentru atragerea de fonduri europene

O mare parte din operatiunile de reabilitare, renovare si partea de infrastructura la care s-a lucrat in oras au fost realizate cu ajutorul fondurilor europene. Alba Iulia are un plan de dezvoltare pana in 2024 si un manual de branding, ambele in premiera in Romania. Pentru a-si putea pune in practica planul si a continua dezvoltarea prin atragerea de fonduri europene, Alba Iulia este, de asemenea, primul oras din Romania care primeste asistenta tehnica din partea Bancii Mondiale pentru evaluarea strategiilor si proiectelor municipale.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Viziteaza Alba Iulia